Rasovszky Gheorghe on Fri, 22 Mar 2002 04:18:06 +0100 (CET)

[Nettime-ro] Fwd: [pescuitul] Ultrabite

  Note: forwarded message attached.

Do You Yahoo!?
Yahoo! Movies - coverage of the 74th Academy Awards®
--- Begin Message ---
Cine a folosit atractantul Ultrabite si ne poate spune ce rezultate a avut?

Eu n-am apucat sa-l folosesc, dar o sa va spun ce stiu despre el si poate ca
vom avea si comentarii despre cat e de bun sau nu.

Ultrabite e un atractant englezesc lansat in vara lui 2001, caruia i s-a
facut o reclama imensa, in care e prezentat drept un atractant-minune,
revolutionar etc., care pur si simplu scoate pestii din minti si-i face sa
se bata pe nada ta. Minunea, zice reclama, vine de la faptul ca atractantul
combina feromoni de sex si arome care provoaca automat reactii de hranire.
Substanta-cheie ar fi un anume "Factor X", care imita feromonii eliberati de
pesti si in acelasi timp duce la hranirea compulsiva a pestilor - bietii
pesti nu se mai pot impotrivi. (Dupa asta, se spune insa si ca priceperea
pescarului e in continuare necesara, o sa vedem de ce!). Atractantul atrage
atat masculi, cat si femele si se gaseste in 9 formule diferite - printre
care, mai interesante pentru noi, cele pentru pastrav, crap, platica si
babusca, somn si tipar, stiuca si tipar. In Romania, l-am vazut distribuit
prin reteaua Arrow.

Inainte de orice avantaj, dezavantajul evident - singura experienta
personala pe care am avut-o pana acum cu Ultrabite si despre care pot vorbi
in cunostinta de cauza - e mirosul. Atractantul pentru crap, la care l-am
uitat mai atent, miroase ingrozitor (a hoit, a vizuina de dihor, a nu stiu
ce, mirosul viermusilor de carne e, pe langa el, un parfum) si e foarte
persistent. Nu recomand nimanui sa-l atinga fara manusi de cauciuc.

Pe Web, am gasit mai multe relatari ale unor pescari care l-au folosit
pescuind la crap si nu mi se par foarte concludente. Intr-adevar, multi spun
ca, pescuind in paralel cu o lanseta a carei nada continea Ultrabite si o
alta fara Ultrabite, au avut rezultate mai bune la cea cu Ultrabite. Altii,
facand acelasi lucru, zic ca n-au avut nici o trasatura la nici una dintre
lansete. Unii au pus Ultrabite in nada de apel, altii au pus in nada de
carlig (porumb sau boilies), unii au pus in ambele, iar altii au muiat toata
montura in Ultrabite si s-au trezit ca pestii trag si de fir. E interesanta
si relatarea cuiva care a pus un biscuit pentru pisici, stropit cu doua
picaturi de atractant, in propriul acvariu: pestii au intrat intr-un soi de
frenezie si au inceput sa rascoleasca pietrisul de pe fundul acvariului, dar
nu s-au atins de biscuit.

Asa ajungem la propozitia inclusa in reclama, priceperea pescarului e in
continuare necesara. Relatarile cele mai convingatoare pe care le-am citit
veneau de la un pescar care folosise Ultrabite sistematic, timp de cateva
saptamani, dand la crap pe un rau, intr-o portiune in care nu mai pescuise
pana atunci niciodata. Nu facuse nadire prealabila, ci doar nadire in timpul
partidelor de pescuit, si incercase toate variantele. Observatia lui era
urmatoarea: Ultrabite are rolul sa cheme pestii si sa-i incurajeze sa se
hraneasca, insa nu provoaca automat si hranirea lor cu ceea ce le oferi.
Depinde de nada pe care o folosesti daca pestii vor trage sau nu. Ei vin cu
cele mai bune intentii, insa, daca nu le place oferta, iti vor face doar o
vizita de curtoazie. Pescarul englez folosea Ultrabite in nada de apel
(porumb si boilies care statusera 24 de ore la muiat in apa imbogatita cu
Ultrabite), dar nu si in nada de pe carlig (porumb si boilies simple).

Ce parere aveti? A incercat cineva Ultrabite pe apele noastre chinuite?

--
If you want to share pictures, use the calendar, or start a vote
visit http://www.smartgroups.com/groups/pescuitul