Cosmin Gradinaru on Tue, 4 Dec 2001 02:44:04 +0100 (CET)

[Nettime-ro] Despre muzeu-Gradi

Intervin si eu pentru prima data pe lista Netttime-ro

Cred ca ideea de a face un muzeu nu esta rea, dar impartasesc parerea lui Perjo( nu pentru prima data ar spune unii) ca aceasta decizie trebuia analizata nu numai cu "autohtoni" ci si cu oameni  avizati de "dincolo". Cind spun asta ma refer la sociologi, curatori,artisti si chiar( fara sa par penibil) psihanalisti tinind cont de incarcatura afectiva si politica pe care o poarta acel loc.
Dar nu "baietii" cu putere de decizie au si luat hotarirea, nestiind ca au nascut o adevarata reactie de rejectie din partea multor artisti care probabil nu vor expune acolo niciodata.
Pina in momentul de fata pot spune ca eu sint unul dintre ei si ca refuz sa ma conformez unui nou sistem lipsit de coerenta care din pacate ne va atrage intr-o confusie si mai virtoasa decit pina acum.
Cind spun asta, ma refer la ideea de a face un muzeu cu "artisti contemporani", singurul sens fiind acela literal al cuvintului.
In conceptia mea drumul este asta : definesti un concept-target-structura organizatorica-acordarea cu programele contemporane( daca iti propui asta) si dupa, gasesti locatia urmind sa discuti daca locul este, sau nu ,adecvat conceptului.
La noi am inteles ca a fost o discutie hush-hush, pt scule ,de care am aflat printr-o greseala a celui care a trimis-o si care a lansat-o sub forma unui chestionar pe lista Nettime.ro.
As vrea sa stiu si eu parerea tuturor celor care citesc aceasta lista, in ciuda "incompetentei" lor, despre acest subiect.

PS cred ca ar trebui sa renuntam la "bagajul" nostru de 'loc exotic" care il atrage si pe Jeff Koons, ca poate vine vre-un nou val si ne distruge plantatia de orhidee.

Cosmin Gradinaru