Geert Lovink on Thu, 16 Sep 1999 02:35:59 +0200 (CEST)

nettime-nl: LABORATORIUM

From: Annette Mullink <annette.mullink@antwerpenopen.be>
Subject: LABORATORIUM

Laboratorium is een interdisciplinair project waarin we het laboratorium
van de wetenschapper en de studio van de kunstenaar binnen de
verschillende disciplines verkennen. In september organiseert Laboratorium
een aantal evenementen die bijzondere aandacht verdienen, waaronder de
volgende:

Symposium
Zondag 19 september
14.00 ­ 22.00 uur
deSingel, Desguinlei 25, B2018 Antwerpen

Met onder andere: Okwui Enwezor, Peter Galison, Carsten Höller, Bruno
Latour, Hans Ulrich Obrist, Luc Steels, Barbara Vanderlinden

E.X.T.E.N.S.I.O.N.S.

In situ production

Xavier Le Roy nodigt dansers uit voor een workshop in Antwerpen. Deze zal
doorlopend toegankelijk zijn. De workshop wordt niet ingericht met het oog
op het maken van een kunstwerk, maar dient eerder om te experimenteren en
deel te nemen aan de verschillende onderzoeken naar het menselijk lichaam
en het prestatievermogen ervan. Tijdens de workshops zullen processen van
registratie, opname, documentatie en transformatie toegankelijk worden
gemaakt voor het publiek. Van 22 september t/m 3 oktober, niet op maandag
en dinsdag Voor informatie over locatie: 03 - 224 85 34

Highway
Meg Stuart

Highway gaat niet over het alledaagse. Het is een choreografisch
laboratorium, het probeert om de lichamen weg te nemen en een spoor achter
te laten, het zal het publiek wegnemen, verplaatsen, bewegen, het erkent
de aanwezigheid van het publiek en dankt het tezelfdertijd af. Highway
zijn onnatuurlijke poëtische samples. Het is samengesteld uit staten,
impulsen die samengeraapt en gesneden zijn, en op een ongewone wijze
voorgesteld. Highway is poëtisch, emotioneel, imperfect, DRINGEND,
noodzakelijk, FUTIEL. Ik wil beweging in mijn handen houden, ik weiger te
verdwijnen en ik weet dat dit nutteloos is. Ik heb Highway altijd willen
maken maar ik durfde nooit. - Meg Stuart Open voor het publiek op 25 en 26
september Voor informatie over locatie: 03 - 224 85 34

Open Laboratoriumdagen in Antwerpen

Zoals in de meeste grote steden zijn er in Antwerpen honderden laboratoria
waar iedere dag gewerkt wordt. Hoewel deze activiteiten ongeveer elk
aspect van de stad omvatten, blijft het merendeel van deze plaatsen
verborgen of onbekend voor de inwoners. De Open Laboratoriumdagen nodigen
uit om de onzichtbare stad Antwerpen te ontdekken aan de hand van de
volgende laboratoria:

24 september
Prins Leopold Instituut voor Tropische Geneeskunde

25 september
Onderzoeksgroep Elektronenmicroscopie voor Materiaalonderzoek
en Bio-Imaging Lab

26 september
Intertek Testing Services/Caleb Brett

1 oktober
International Gemmological Institute

2 oktober
Laboratorium van Neurogenetica

3 oktober
Waterbouwkundig Laboratorium
Bus: vertrek om 14.00 uur aan het Provinciaal Museum voor Fotografie,
Waalse Kaai 47, B2000 Antwerpen

Toegang Laboratorium tentoonstelling inclusief alle evenmenten 250 BEF
(reductieprijzen van toepassing), Museum voor Fotografie, Waalse Kaai 47,
Antwerpen, Belgie.

--
* Verspreid via nettime-nl. Commercieel gebruik niet toegestaan zonder