Mart van Bree on Mon, 1 Mar 1999 14:52:44 +0100 (CET)

nettime-nl: Hokjesgeest?

Andreas, ik ben denk ik te oud.

Jou mail doet me denken aan de jaren dat wij in het door ons opgebouwde jongerencentrum voor de grap hielden van Madonna, naar Joy Divison, The Cure en DAF moesten luisteren en even later "Scraping Foetus Of The Wheel" helemaal te gek moesten vinden.
Spijkerbroeken waren taboe en samenwonen uit den boze. Politieke bijeenkomsten van de JOVD werden wreed verstoord en we waren druk bezig met het voeren van aktie tegen van alles en nog wat eigenlijk.
Naar mijn weten at iedereen vlees en werd er veel gedronken en geblowd.

De meesten gingen studeren en wisten zich daarmee uit het beknellende keurslijf te verlossen.
De bandjes waar we naar luisterden vielen ook uit elkaar of werden mainstream.
Toen bleek dat alternatieve muziek alleen bestond bij de gratie van lage verkoopcijfers.

Ik luister nu naar de Venga Boys en soms ook naar Marilyn Manson en vraag me af welke van de twee het meest pathetisch is.

--
* Verspreid via nettime-nl. Commercieel gebruik niet toegestaan zonder