Chantal v/d Spijker-Lispeldonck on Tue, 18 Nov 1997 14:33:23 +0100 (MET)

Re: nettime-nl: meldpunt kinderporno-journalisten

Let's get the sitting ducks while they still hang on to their chairs.

"betreffende Karman's reaktie op de media-bewerking van een
anti-kinderporno handelen"

Zonder het oog te verliezen op een harde werkelijkheid, en ons dus
integendeel te verplichten om te herhalen dat journalisten ook maar mensen
zijn, op zn tijd bezopen en in mini-crisisjes, etc, wil ik Christine Karman
feliciteren met haar replikalia.
Ik sta ervan versteld hoeveel mensen nettime, met voorkeur, inzetten als
mega-theorie-kraam en als aankondiger van "het volgende minifestivalletje".
MAG MOET KAN.
MAAR OOK.
Ik denk dat een aggressieve surveillance van de badmeesters van ons
informatiezwembad heeeeeeel nodig is.
Sommigen onder hen moeten we eens verzoeken te demonstreren of ze ZELF wel
goed kunnen zwemmen !
We kunnen, mogen en moeten een zo hoog mogelijk niveau van ze eisen. (Dat
moeten ze zelf ook natuurlijk).
Met de perfecte direktheid van dragers zoals deze moeten we niet schromen
om (met of zonder humor) ze in de nek te hijgen, zodat softies, konkelaars
en beunhazen op zn minst weten dat er andere lezers zijn dan consumenten en
vooringenomen gelovers.

deze mail gaat uit van de volgende gegevens:
-ik ken helaas niet de daadkracht van de activiteiten van "haar" Internet
Meldpunt Kinderporno.
Jammer genoeg is iedere voorzitter van een stichting welhaast verplicht om
zich tekort gekomen te voelen ( oei, taaltje) door de media.
-ik blijf hopen op goede journalisten die research hoog achten en genoeg
distantie kunnen nemen om het daadwerkelijke bijzondere te kunnen zien.
-ik respecteer journalisten met het zogenaamde "observatorium-perspektief",
waardoor alles minder interessant lijkt, alsook juist het
tegenovergestelde, degenen die "hyper-betrokken" zijn door het onderwerp,
en die er daardoor een soep van maken.
Journalisten die tussen die mogelijkheden door roeien, moeten alleen hun
riemen gebruiken, en de ganzeveer terug in het dier duwen.
Ik sterk me met het vermoeden dat goeie journalisten het met me eens zijn,
en dat ze dankbaar zijn dat ik dit netelig karwei voor ze oppak.
-ik weet niet aan welke journalisten Ch. Karman precies refereert, en houd
dat zelf graag in het midden.
-laat dit nou niet vervallen tot kampen-hate-mail.

Dankje wel,
vooral ook namens het IBW, hoewel ze hier niet over zijn ingelicht,
Chantal van de Spijker-Lispeldonk.

--
* Verspreid via nettime-nl. Commercieel gebruik niet toegestaan zonder