Tjebbe van Tijen via Chello on Thu, 26 Sep 2013 02:46:43 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Reinbert De Leeuw Draait Door... "Nee naar jezelfkijken dat blijft een probleem"

dank Willem

voor je correctie over de componist van de Gurrelieder, ... dat was even onwetend als slordig van mij

ik reageer niet op de de waarde van Reinbert de Leeuw voor de Nederlandse muziekpraktijk

begon ook met het memoreren van het zien van de documentaire... Extase, daar had ik geen kritiek op, heb er met genoegen naar gekeken

het gaat over zijn biografie...en zijn omgang met zijn biografe (die ik verder niet persoonlijk ken) iets waarbij klaarblijkelijk de controle en directie van zijn kant geheel uit de hand gelopen is...

Klik maar eens op mijn link naar de website van de zich eveneens inzettende musicologe en journaliste Thea Derks, die 7 jaar aan een biografie over hem gewerkt heeft.. het boek stond gewoon op haar blog en anders sites aangekondigd tot voor een week of zo nog.

Daar gaat het over...

Mijn reactie kwam pas toen ik het krantenbericht las waarin het afwijzen van de biografie naar buiten kwam...

en ik mij zijn uitspraak in de Wereld Draait Door herinnerde...

toen moest ik ook terugdenken aan de affaire met Connie Palmen en het boek Lucifer dat uiteindelijk over Peter Schat gaat en de door meerdere mensen genoemde rol van De Leeuw daarbij... alsof dat dan zuiver op de graad was... dat was het niet.

Dat vond ik vermeldingswaardig

Ik kan niet anders concluderen dat "de brave man" Reinbert de Leeuw... zichzelf dat 75 jarig jubileum niet gans gegund heeft...  door zo laat en zo bruut de uitgave van een boek af te kappen.

tjebbe