Geert Lovink on Thu, 30 May 2013 13:15:15 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] FEEL THE PAIN, SEE THE GAIN, BABY -- tegen afschaffing levensbeschouwelijke omroepen

From: Babeth FilmArt <filmart@xs4all.nl>

Feel the pain, see the gain, baby

Diversiteit of Monocultuur?

Verdieping Verstrooiing Verheffing

Afschaffing van de Levens­beschouwelijke Omroepen = Geen Bezuiniging maar Vernietiging van Geestelijk Kapitaal

Op de vooravond van mijn officiele afscheid van 2000-2013 jaar Boeddhistische Omroep, waar ik als mede-oprichter vele jaren als programma­directeur en eindredacteur TV heb mogen dienen, neem ik de laatste kans waar als omroep-vertegenwoordiger met u in dialoog te gaan en mij uit te spreken hoe zeer een teloorgang van de levensbeschouwelijke omroepen mij aan het hart gaat. Bij de levensbeschouwelijke taakopdracht die de Publieke Omroep heeft, mag boeddhistische pro­grammering, geleid door professionals die zelf midden in die levensovertuiging staan, niet ontbreken.

Velen die geen gangbare religies meer willen aan­hangen vinden antwoorden op levensvragen bij de levensfilosofie van het boeddhisme. Geweldloosheid, compassie en aandachttraining kunnen door kennisoverdracht van boeddhistisch inzicht in de media een meer verlichte maatschappij bevorderen.

Uw aanwezigheid bij dit visueel overzicht van een Gesamtkunstwerk als sociale sculptuur in de openbare ruimte wordt zeer op prijs gesteld.

Babeth M. VanLoo

ARTI ET AMICITIAE
FILM ART AMSTERDAM &

NAVAYANA nodigen u hartelijk uit voor

Feel the pain,  see the gain, baby
Babeth VanLoo &  Boeddhistische Omroep 2000-2013

OPENING / DIALOOG

Dinsdag 4 juni 2013, van 16.30 – 18 uur

OVERDRACHT KENNIS-KAPITAAL 17.15 uur

We zien, we weten

maar we handelen niet

We zeggen niets meer…

Te bezichtigen

Dinsdag 4 t/m zondag 9 juni, van 12 – 18 uur

Finissage Zondag 9 juni, van 15:30 – 17 uur

ARTI ET AMICITIAE

Rokin 112 AMSTERDAM