Tjebbe van Tijen via Chello on Mon, 19 Mar 2012 00:00:09 +0100 (CET)

[Nettime-nl] Koningin wast hond vader Maxima

Koningin wast hond vader Maxima

Maart 18, 2012 door Tjebbe van Tijen

de geïllustreerde versie met links staat op

http://wp.me/pw0cu-1gJ

“KONINKLIJKE FAMILIE KLUST…” mijn niet echt wakker oog schiet over het scherm waarop de gratis on-line editie van De Volkskrant en even verder op die computerkrantenpagina vangt mijn ooghoek een andere flard tekst: “JUSTITIE VERVOLGT VADER MAXIMA…” Er schieten allerlei gedachten door mijn hoofd bij dit slordig lezen: “waarom klussen ze er bij, dat is toch óver sinds Prins Bernard?” en “het kan toch niet waar zijn …Pa Zoreguieta dan toch vervolgd?!” Nog voor dat mijn oog de rest van die krantenkoppen gelezen heeft, klikt mijn hand al op de muis en ontdek ik dat het om – niet meer en niet minder –  gaat om éénmaal per jaar  koninklijk vrijwilligerswerk. Ik zie daarbij een fraaie foto van een koningin op leeftijd die een hond op leeftijd eens lekker witwast. Terug op de hoofdpagina ontwaar ergens een kopje “INVALLEN IN WITWASZAAK ..”, maar ik wil eerst het mijne weten over de vader van Máxima en klik, daar zie ik op het einde van de regel het woordje “NIET.” “Toch jammer”, denk ik en in mijn warhoofd vervloeien al deze indrukken tot een nieuw en emblematisch schermbeeld.

[tableau met emblematisch schermbeeld]

Posted in Dutch Royal House: 21st Century View, Nederlandse rechtsstaat, news-tableau | Tagged bewind Jorge Videla in Argentinië 1976-1981, Jorge Zorreguieta (1928-), Koningin Beatrix, Prinses Máxima, vrijwilligerswerk, witwassen