Patrice Riemens on Sat, 20 Aug 2011 08:28:57 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Van Es zet mes in gesubsidieerde arbeid

Ach, how surprising....

In Le Monde Diplomatique van deze maand een aardig artikel over 'Die
Golden Gruene' (*) in de BRD, ihb Hamburg. In Duitsland is de huidige
uitkering ('Harz 4, bedenksel van de 'Rood Groene coalitie onder Gerhard
Schroeder) E 389 per maand, met de verplichting om toegewezen arbeid (bv
afwassen in een bejaardentehuis) om niet te verrichten. De lokale groene
lijsttrekker zegt erbij "goede maatregel, kon alleen door rood-groen,
bewerkstelligd worden, onder een CDU-FDP regering had het tot revolutie
geleid" - en ze meende het ook nog. Het constitutionele hof in Karlsruhe
heeft wel bepaald dat het bedrag ongrondwettelijk laag was, maar een
kniesoor die daar oplet.

Ciaoui, op naar de Ecodrome in Zwolle, vast wel een 'Groene Hobby'!
p+3D!

(*) Joshka Fischer (ex vice- en toekomstige Kanselier?) verdient
waarschijnlijk vele male de Balkenende norm in als consultant voor het
grote (en niet altijd even groene) bedrijfsleven. Over de hoogte van zijn
tegenwoordig inkomen gevraagd antwoorde hij "Ik hoef alleen verantwoording
af te leggen aan de fiscus. Dat is het leuke van mijn nieuwe hoedanigheid,
weet u".