IDFX on Wed, 28 Apr 2010 16:25:17 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] Getatoeëerde Reus in de Etalage tijdens Graphic Design Festival Breda 2010

Vrijdag 7 mei, zal om 20:00 de openbare kunstgallerie etalage Innercity <http://www.idfx.nl/Etalage/2009/innercity.htm> de getatoeëerde Reus van grafisch ontwerper Rick Berkelmans gaan vertonen.

Deze immens grote pop gaat door zijn grootte geplet achter het etalageraam komen te zitten gedurende het Graphic Design Festival Breda 2010. De meeste mensen laten niet zo maar een willekeurige tatoeage zetten maar vaak iets met betekenis. Rick Berkelmans is gefascineerd door dit gegeven en heeft het lezen van tatoeages opgevat als decoding, het thema van Graphic Design Festival Breda dit jaar. Berkelmans: "De ultieme vorm van boodschappen overbrengen via je eigen lichaam is door het permanent te markeren met een door jouw gekozen beeld. Mensen zetten nooit zomaar een tatoeage maar altijd een afbeelding waar ze zichzelf in kunnen herkennen, iets wat ze willen uitstralen en voor altijd bij / op zich willen dragen. Aan iemands lichaam zou je dus iets kunnen aflezen over wat voor persoon dit is. Door middel van mijn ontwerpen wil ik de kijker wat meer inzicht geven over mijn persoonlijkheid en identiteit als vormgever." Voor slechts drie weken is er kans alle tatoeages te ontdekken en betekenissen te ontcijferen over de jonge maker van de gigant achter het raam.

IDFX presenteert: Rick Berkelmans
Opening:  vrijdag 7 mei
Te zien tot 30 mei
Locatie: Stationshal Breda

www.idfx.nl
Meer info over Rick Berkelmans: www.hedof.nl <http://www.hedof.nl/>

Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met:
Marieke de Rooy (publiciteit & communicatie IDFX)
06-12362196
marieke@idfx.nl