elout on Wed, 20 May 2009 21:09:31 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] dearest tinkebell

"Niels Huijbregts" wrote:
> In die gevallen handelde ze keurig binnen de wet. Maar wel door jouw e-
> mail aan haar in haar boek te plaatsen, door je foto's op te nemen en
> door persoonsgegevens van jou af te drukken, zonder jouw toestemming.
> Je kunt daartegen optreden, door aangifte te doen.

Bij wie kan je dan aangifte doen, waar te beginnen?

Tja als zelfstandige kunstenaar, heb je meestal geen geld/tijd voor een
advocaat; Ik stuur zelf zeer regelmatig een DMCA richting USA, als mensen
zonder mijn toestemming mijn werk verkopen/mis-bruiken zonder mijn
toestemming. In het geval van een DMCA 'counter-claim' zou ik 'Schaak-Mat'
staan; aangezien ik niet genoeg geld heb om een USA-advocaat te betalen om
m`n werk te beschermen,(op dit moment.)

Ik hoop maar voor je Zanne, dat Fonds BKVB en Tinkerbell, als
kunst-project; ook een appart potje heeft, waar je
haar(automatisch/succesvol)  kan aanklagen wegens het schenden van
privacy/beeldrecht/briefgeheim etc. Inclusief gratis advocaat, die alles
voor je regelt in deze, en het recht 'recht' trekt.

Maar tja, als Geert Wilders al een fitna filmpje online zet, zonder z`n
bronnen en copyright van de beelden te checken weet je al hoever het is.
Op het gebied van copyright kennis van de gemiddelde nl/wereld burger.

Best,

Elout