Roos Schregardus on Fri, 8 Aug 2008 14:37:23 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] Persbericht Het Wapen van Geldrop in première op Nederlands Film Festival

Persbericht Nederlands Film Festival

Utrecht, 24 juli 2008

HET WAPEN VAN GELDROP van Thijs Römer in première op Nederlands Film Festival

In aanwezigheid van de sterrencast waaronder de hoofdrolspelers Thijs Römer, Katja Römer Schuurman en Tara Elders vindt op zaterdag 27 september op het 28e Nederlands Film Festival de wereldpremière plaats van HET WAPEN VAN GELDROP. Het regiedebuut van Gouden Kalfwinnaar Thijs Römer en producent Gijs van de Westelaken wordt vertoond in de Stadsschouwburg van Utrecht.

HET WAPEN VAN GELDROP is een oer-Hollandse road-movie waarin drie minder stabiele dertigers in nood- Joke, Maddox en John- bij toeval in één auto belanden en het land doorkruisen. Een ontspoorde huismoeder, een suïcidaal meisje en een ontsnapte TBS-er blijken het wonderwel met elkaar uit te kunnen houden. De zeven dagen op weg naar Geldrop zullen hen per auto, boot en te voet leiden langs idyllische Hollandse plekken, waar zich het dagelijks leven niets van de drie buitenstaanders blijkt aan te trekken. Als het trio hun lotsbestemming bereikt en het tijd wordt om afscheid te nemen, hebben ze met geen woord gesproken over de problemen die aan de oppervlakte liggen, maar elkaar wel in essentie verstaan.

Thijs Römer speelt de rol van de ontsnapte TBS-er John. Naast hoofdrollen voor Katja Römer Schuurman en Tara Elders zijn rollen weggelegd voor onder andere Huub Stapel, Catherine Keyl en Jan Mulder.

Thijs Römer is in 2005 bekroond met een Gouden Kalf voor zijn hoofdrol in 06/05. Hij speelde in verschillende films en televisieseries van Theo van Gogh. "Een paar jaar geleden kwam ik op het Amsterdam CS Cees Geel en Eddy Terstall tegen, beide in een smoking en met een grote glimlach; zij gingen naar de première van hun film op het Nederlands Film Festival in Utrecht. Ik werd gek van jaloezie. Daar ga ik even aan terugdenken de 27e september, als mijn film in première gaat. Toch een soort mijlpaal, een groots moment," aldus Thijs Römer.

HET WAPEN VAN GELDROP is geproduceerd door Column Film.

Op 2 oktober gaat HET WAPEN VAN GELDROP landelijk uit in de bioscoop.

Het Nederlands Film Festival vindt plaats van 24 september tot en met 3 oktober 2008. Voor meer informatie en voor kaartverkoop (vanaf 11 september): www.filmfestival.nl

EINDE PERSBERICHT

Voor meer informatie:
Nederlands Film Festival
Roos Schregardus, hoofd publiciteit
T 030-2303800
E publiciteit@filmfestival.nl
W www.filmfestival.nl

Interviewaanvragen en beeldmateriaal:
The Publicity Company
Trix van Alphen en/of Priscilla Wattimena
T 020-6127000
E Priscilla@publicy.nl
W www.ThePublicityCompany.com