PLANETART on Mon, 30 Jun 2008 00:35:25 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] nieuwsbrief PLANETART

PLANETART newsletter
Jaap de Vries, RealityPortal, ISEA08, New PLANETART ArtSpace Medialab @
Volkskrant, GOGBOT Vintage vs Future, PICNIC
http://www.planetart.nl  06 55830311
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1 June - 31 Aug
Jaap de Vries
''I Pity Inanimate Objects''
Sculptures - installation Showroom PLANETART 24/7
Weteringschans 179 Amsterdam
http://www.jaapdevries.eu/

"ik wil u graag wat kwijt. Mijn vader is ook kunstenaar en ik weet dat
kunstenaars reacties erg waarderen. Gisterenavond liep ik met 2
vrienden, na een avond in het comedy cafe, naar huis via de
weteringsschans. Ik keek de etalage van 'planetart' binnen en zag de
poppen in de vitrine staan. Ik was zo erg geshockeerd en het gaf mij een
heel naar gevoel. Ik weet niet of dit is wat u over wil brengen of dat u
mensen wil shockeren maar in mijn herinnering zag ik alleen maar
'monsters'. Ik vond het zo eng dat ik 20 meter later moest overgeven.
Misschien komt het door mij dat ik zo heftig erop reageerde, maar ik
moest het u gewoon vertellen. Ik en mijn vrienden hebben er nog lang
over nagepraat, en ik heb er vannacht nog een nachtmerrie over gehad. Ik
ben nog nooit zo geshockeerd geweest door kunst (fysiek en mentaal),
maar misschien moet u dit zien als een compliment. Misschien wilde u de
zwarte kant van de maatschappij onder ogen brengen... ik weet het niet.
Ik ben wel erg benieuwd naar uw reactie en vooral wat uw bedoeling is
van uw kunst. "

1 July - 31 Aug
RealityPortal http://www.realityportal.info
Window expo 24/7  -  Noorderhagen 11, Enschede

25 July - 3 Aug
ISEA08: International Symposium on Electronic Art, Singapore.
http://www.isea2008singapore.org
29 July: Presentation PLANETART

New!!! PLANETART ArtSpace Medialab @ Volkskrant  -- Wibautstraat 150
Amsterdam
Sept: Activist Video Clips

18-21 September
GOGBOT festival Enschede
Edition STEAMPUNK (Vintage vs Future)
http://www.gogbot.nl

24-26 September PICNIC  http://www.picnicnetwork.org
Creativity and innovation, in media, entertainment and technology.
PLANETART Special, with Singing Tesla Coils.

October: Tinkebell http://www.tinkebell.com/
Nov: Streetart Today
Dec: Worm goes Amsterdam
PLANETART ArtSpace Medialab @ Volkskrant -- Wibautstraat 150 Amsterdam