Geert Lovink on Thu, 30 Nov 2006 10:44:17 +0100 (CET)

[Nettime-nl] 10 jaar nettime-nl

Beste NL-nettimers,

het is tien jaar geleden dat deze lijst begon, op 26 november 1996 om precies te zijn, en ik wilde daar toch nog even bij stilstaan.

http://www.nettime.org/Lists-Archives/nettime-nl-9611/msg00000.html

Ik wilde bij deze gelegenheid de moderator Menno bedanken, Mieg en Henk die voor techniek zorgden en nog zorgen en de Waag voor het hosten van de lijst en het archief.

Onnodig om te zeggen dat er tien jaar veel is veranderd in de scene. Ondanks de dotcom boom en crash, de ruk naar rechts, de opkomst van het populisme en de huidige Web 2.0 hoos denk ik toch niet dat de nieuwe media cultuur in Nederland en Belgie fundamenteel zijn veranderd. Er is nog geen paradigma wisseling geweest. Of wel?

Groeten, Geert