Karin Spaink on Sat, 11 Nov 2006 20:13:55 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] column Humo/Grunberg

On Nov 11, 2006, at 17:53 , ravage@antenna.nl wrote:

Snapt iemand nog waar dit over gaat...?

Ja, maar al te goed. Dat Ravage bericht over de onder valse voorwendselen geplaatste column in Humo is begrijpelijk, temeer daar jullie de column ook zelf hebben ontvangen, kennelijk van de auteur ervan.

Maar voor het opnieuw plaatsen van die column is geen enkel argument
te vinden. Erger, nu jullie weten dat het een poging van een ex is om iemand publiekelijk neer te halen is het bepaald onfris dat jullie het epistel op je site laten staan. Wat jullie feitelijk doen is een stalker van dienst zijn. Bravo.

Sterker nog, er is vrijwel geen mens te vinden die zich drukt maakt om de inhoud van de column.

Dat is niet waar. De betrokkenen maken zich er druk om, en doordat
jij er hierover postte zijn er meer mensen op de kwestie geattendeerd waarvan er bewijsbaar eentje - namelijk ik - zich er wel druk over maakt.

Daarnaast is je redenering onhoudbaar. Eerst stuur je het verhaal
naar nettime, kennelijk om mensen erop te attenderen, en pal daarna
zeg je dat toch niemand zich er druk om maakt. *Jij* hebt je er druk
om gemaakt, en wel op deze plaats.

Nee, de interesse van de neutrale lezers (en dus niet de Gonzo-
kliek) gaat vooral uit naar de vraag hoe het mogelijk is geweest
dat deze valse column op naam van Arnon Grunberg in Humo terecht
> is gekomen. Dat was onze insteek, niet de strekking van de column.

Ook die opmerking is flauw. Inderdaad is het een interessante vraag
hoe Humo hier heeft kunnen intrappen - het niveau van de column is
duidelijk onder Grunbergs maat - maar in jullie stuk over de kwestie
constateren jullie simpelweg dat Humo erin is getrapt, van enige
uitdieping van die kwestie is geen enkele sprake.

Bovendien, als de strekking van de bewuste column niet jullie 'insteek' is geweest, warom sta je er dan zo op hem te publiceren?

Wij willen onze lezers de eveneens aan ons toegezonden bewuste column, die deze week in veelvoud op papier en internet is
> verspreid, niet onthouden.

Och hemeltje toch, de lezers worden erbij gesleept. Wat is de
meerwaarde van het herpubliceren van die column? Wordt de kwestie er
helderder op, scherper? Nope. Het enige is dat nog meer mensen kunnen lezen hoe de mevrouw in kwestie wordt afgebrand. Het spijt me, maar dat is wel degelijk sensatiezucht.

Om het netjes te houden hebben wij de vermelding van de naam van de
> belasterde persoon weggelaten. Dankzij de reactie van Gé Huismans
> op Nettime weten we nu al heel wat meer van de hoed en de rand.
> En dat is een beetje dom.

Och kom toch, nu geef je Huismans de schuld. In de nepcolumn op
jullie site staat duidelijk dat het gaat om iemand die bij Gonzo
werkt, daar hoefde Gé helemaal geen mailtje voor te sturen.

Doodzonde dat Ravage zo laag is gezakt.

- K -

--
Basically, I believe that all men should be penetrated at least once, just like all people should visit the third world, just to know what it is like.
- Liz Turner, October 20 2000