Terrence Weijnschenk on Sun, 5 Jun 2005 12:21:10 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] Re: Overal ID plicht, behalve....

Bij ons waren er maar liefst drie mensen voor wie wij ter plaatse een
oproepkaart in elkaar mochten frutselen op basis van hun paspoort.
(Dus toch maar goed dat die ID-plicht bestaat!;))
Eén meneer kwam niet voor in het kiesregister en werd door ons naar een
naburig stemlokaal verwezen alwaar zijn naam mogelijk wel voor zou komen
in het grote boek.

Mij viel het vooral op dat diverse mensen van eind twintig/begin dertig
duidelijk voor het eerst in hun leven gebruik maakten van hun stemrecht:
Ofwel hadden zij zelf een rood potlood meegenomen danwel zochten zij op
de oproepkaart naar het juiste invulhokje. Eéntje had moeite de
stemcomputer te vinden en het koste wat overredingskracht om de goede
man uit te leggen dat hij schrijfgerei moest gebruiken bij het invullen
van het stembiljet...

Al met al een goede dag.

Terrence

--
---
"Kinderen weten't best hoe ze moeten spelen. Babies weten't nog niet en

http://terrebel.blogspot.com