martin sjardijn on Wed, 16 Feb 2005 01:40:26 +0100 (CET)

[Nettime-nl] babel

http://world.altavista.com/ is toch niet slecht ;-)
het maakt dit van het bericht van Paul:
Onderwerp: mijn mobiele telefoonleverancier denkt ik een tsunamislachtoffer... ben
en heeft een vrij slechte betekenis van aardrijkskunde.
kreeg mijn maandelijkse rekening van mijn mobiele telefoonleverancier (oranje Nederland dat een bijna helemaal verschillende entiteit dan de sinaasappel die in Bombay werkt gebruiken zij enkel de zelfde merkidentiteit en de delen van de bedrijven worden gehouden door de zelfde holding: hutchinson whampoa limited).now die is een maandelijkse telefoonrekening krijgt speciaal niets, maar krijgend één die informeert bent u een geweest tsunamislachtoffer dat zij daarom u voor?42.05 voor ' mogelijke extra telefoonuitgaven met betrekking tot tsunami ' enigszins vreemd zijn crediteerden vooral als u niet door tsunami aangezien u waar brandkast op een straalluchtroutesvlucht van Bombay tot Delhi bent beïnvloed toen het gehele ding de kusten van India raakte en nu is het geen geheim dat de mobiele telefoonleveranciers de plaatsgegevens registreren een mobiele telefoon produceert, maar op zijn minst in het kader van Nederlandse wet kan dit gegeven door hen voor iets anders worden gebruikt niet behalve het factureren van doeleinden (en zij moeten het voor de doeleinden van de wetshandhaving voor de helft van behouden een eeuwigheid of zo). en voor zover ik kan vertellen herinner me ik geen gegevens bij allen tijdens de tijd de tsunamiklap produceerde. ik schakelde van mijn telefoon op 7 van december in Delhi, langs verving de simkaart en airtel brandmerkte India één en schakelde terug naar mijn oranje sim op 11 van januari bij de luchthaven in Delhi om een paar vraag te maken alvorens terug naar Amsterdam te vliegen. zo voor zover zij kunnen vertellen ben ik Delhi al tijd geweest die dankzij zijn binnenlandse plaats en hoogte waarschijnlijk zelfs minder tsunami beïnvloed dan Amsterdam is. natuurlijk konden zij een blik bij mijn vraagverslag ook hebben en zouden ontdekken dat ik ook niet geen vraag tijdens die tijd.... maakte zonder twijfel ben ik niet comfortabel met mijn telefoonbedrijf dat dit (niet) gebruikt gegeven om één of andere vriendelijke welwillende paternalistic entiteit te worden die een weinig monetaire interventie en dan hier doet wanneer de dingen een beetje hobbeliger krijgen dat de gemiddelde Europeaan kan worden verwacht kunnen het hoofd bieden met en als ik iets als dit ooit zou moeten willen zal ik een reisverzekeringspolis kopen. ik kan veronderstellen hoe deze public relationsgenieën bij sinaasappel deze gouden kans hebben gezien om een persoonlijke verhouding met hun klanten op te bouwen gegeven al het lijden die deze catastrofe aan al deze slechte westelijke toeristen heeft veroorzaakt (wat de echte reden is waarom wij Europeanen zo veel aan de hulpfondsen) hebben geschonken, gingen zij Straat naar hun gegevens -gegeven-minigafdeling en vertelden hen om hen te krijgen een lijst met al hun klanten die in de klap door tsunami zijn geweest. zich zo gaan de gegevensmijnwerkers a en worden een Grafische cnn- info die toont de tsunami beïnvloede landen in werking een paar vragen stellen die op deze informatie worden gebaseerd en met een lijst van tsunamislachtoffers onder hun klant op de proppen komen die aan de op de markt brengende afdeling teruggaat en daar de hoeveelheid geld beschikbaar voor deze stunt door de hoeveelheid slachtoffers wordt verdeeld en de facturerende afdeling wordt opgedragen om elk slachtoffer voor het resulterende bedrag te crediteren en nu zij waarschijnlijk allen zijn opwekten hoe zij met een manier om middelen op de proppen komen effectief toe te wijzen waar zij het meeste nodig... krediet zijn waar het krediet gepast is! toen ik vandaag hun klantencentrum om riep te klagen over slaagde het gebruiken van mijn plaatsgegevens voor iets wat zij niet eenvoudig getiteld de call centreagent zijn er niet in om mijn probleem te begrijpen. hij kon niet zien hoe ik kon klagen aangezien ik van deze maatregel van theirs profiteerde en me vertelde dat ik ungrateful. was en wanneer gevraagd over waarom ik het krediet kreeg toen ik in Delhi de gehele tijd was die hij me ' goed heeft verteld die in het gebied ben niet het?' ben best, Paul
Deshalb könnte es der Fall sein, dass
die Menschen künftig die Bilder der Wissenschaft für notwendiger erachtet als
die Bilder der Kunst. Um sich gegenüber den Wissenschaften und ihren
bildgebenden Verfahren behaupten zu können, muss Kunst nach einer Position
jenseits der Krise der Repräsentation und der Bilderkriege suchen. -Peter Weibel

Martin Sjardijn
Paviljoensgracht 44a
2512 BR Den Haag
Phone: +31(0)703631358