t a t i on Tue, 15 Feb 2005 16:56:52 +0100 (CET)

RE: [Nettime-nl] Taming urban monsters: Mexico City

Hoi Rob,

"::In deze tijd waarin Nederland zoekende is naar normen, waarden en
::haar eigen
::identiteit, vind ik het uiterst ongepast om onze moedertaal te
::verloochenen."

Is het ook de bedoeling dat geen internationale berichten op deze lijst
komen ? Alleen nederlandse projecten gericht op uitsluitend nederlandse
publiek?

Dank,
Claudia

======================

::Bij deze mijn laatste protest mail op nettime-nl met betrekking tot het
::versturen van louter Engelstalige emails.
::
::In deze tijd waarin Nederland zoekende is naar normen, waarden en
::haar eigen
::identiteit, vind ik het uiterst ongepast om onze moedertaal te
::verloochenen.
::De tijd dat we trots waren dat iedereen in Nederland toch wel
::Engels spreekt
::ligt ok alweer achter ons, het blijkt voor Engelstaligen uiterst lastig
::Nederlands te leren spreken aangezien de Nederlanders zelf de
::moeite al niet
::meer doen zodra ze merken dat het ook in het Engels kan. Zulks komt de
::integratie uiteraard niet ten goede - om over onze nationale
::identiteit maar te
::zwijgen.
::
::Selchts eenmaal is gesuggereerd dat de toevoeging '-nl'
::betrekking heeft op de
::regio waarover bericht wordt. Dat staat echter haaks op het nettime-nl
::manifest: '(...) We zien nettime-nl juist als een mogelijkheid om het
::(ver)taal-probleem aan de orde te stellen.'
::(http://www.nettime.org/cgi-bin/mailman/listinfo/nettime-nl).
::
::Ik begrijp werkelijk niet waarom ik zo weinig medestanders heb op
::dit punt,
::zelden tot nooit heb ik iemand horen klagen over het niet
::respecteren van onze moedertaal op deze mailinglist.