pieter on Sat, 28 Aug 2004 08:58:54 +0200 (CEST)

zuinig op kunst re: [Nettime-nl] regeling collegeld studenten buiten de EU

Zie ook website "Zuinig op Kunst", http://www.zuinigopkunst.nl/

Grts, P.

[Nettime-nl] regeling collegeld studenten buiten de EU

To: "nettime-nl AT nettime.org" <nettime-nl AT nettime.org>
Subject: [Nettime-nl] regeling collegeld studenten buiten de EU
From: geert <geert AT xs4all.nl>
Date: Mon, 23 Aug 2004 07:26:00 +0000

From: Gabriëlle Schleijpen <gabrielle.schleijpen AT wanadoo.nl>

Beste betrokkene bij kunst en kunstonderwijs,

Toen ik gisteren op de voorpagina van de NRC las dat voor
Staatssecretaris Rutte de afschaffing van de bekostiging van
niet-EU-studenten "een van de opties" is voor een bezuinigingsmaatregel
die op Prinsjesdag zal worden aangekondigd, begreep ik dat het nu voor
alle betrokkenen  de hoogste tijd wordt om onze bezorgdheid kenbaar te
maken. Gezien de uitzonderlijke positie van de kunstacademies binnen het
onderwijs (vanwege de mogelijkheid van selectie op basis van talent bij
de toelating) is het voor het kunstonderwijs  dringend geboden om de
staatssecretaris tot genuanceerd beleid te manen. Is er door onze
vertegenwoordigers goed nagedacht over de  uiteenlopende consequenties
van een dergelijke beslissing? Is het kunstonderwijs over de mogelijke
effecten van deze voorgenomen maatregelen gehoord?

(...)