eveline lubbers on Sat, 17 Apr 2004 21:55:45 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] Hijab Barbie & Fundi Ken

Hieronder recensie van Pret met Moslims
bunding van collumns in Trouw van Amsterdamse
ideeenmaakster Elena Simons.

Geweldig is haar doe-het-zelf-pakket voor
Hijab Barbie & Fundi Ken, suggestie om Barbies
in de schappen beetje te updaten.

Ook te vinden op haar site
http://www.Pretmetmoslims.nl
onderop de pagina Het Boek.
gr
eveline

Trouw 17 april 2004

http://www.trouw.nl/religieenfilosofie/artikelen/1082092018045.html

Elena dolt met moslims
door Elma Drayer
2004-04-17

http://www.Pretmetmoslims.nl

Kunstenaar Elena Simons was het beu, al dat gezeur over moslims. Ze besloot de straat op te gaan om pret met ze te
maken. En deed daarvan wekelijks verslag in Trouw. Gisteren verscheen de bundeling van haar columns. ,,Ik denk dat
Mohammed Cheppih me helemaal gestoord vond.''

Ze stond, zegt ze, midden in de kamer een koffer uit te mesten. Op de radio klonk een zorgelijk programma over de islam.
En ineens kreeg ze de ingeving. ,,Ik dacht: heeft er nou niemand prét met moslims? Ik vond het meteen heel grappig
klinken.''

Kaarsrecht komt kunstenaar Elena Simons (1977) uit haar keukentje schrijden, met een dienblad vol dadels, gedroogde
abrikozen en negerzoenen. Het lange, donkere haar zorgvuldig gekapt, lichte trui, slofjes, haar blik tussen bedachtzaam en
ironisch.

Deze week verschijnt haar debuut 'Pret met moslims', gebaseerd op columns die ze vorig jaar zomer publiceerde in Trouw.
En nu, zegt ze met verbaasde ogen, moet ze ineens meningen hebben. De ene na de andere journalist beklimt de trap van
haar huis in Zeeburg en wil weten waar ze staat in het integratiedebat.

(...)

Mobiel:	06 479 669 05
Mobile:	++ 31 6 479 669 05

http://www.evel.nl