Marja Oosterman on Tue, 24 Feb 2004 01:07:30 +0100 (CET)

oog om oog Re: [Nettime-nl] Levendige handel in e-mailadressen in Nederland

Het lijkt een interessante gedachte..
oog om oog, tand om tand
met de spammers.
Ook nog hun sites hacken,
en die vervangen door een mededeling
en je hebt ongetwijfeld een oorlog..

Ellende van oorlogen is dat je nooit weet hoe het afloopt
behalve dat uiteindelijk alle partijen verliezen hebben geleden.

Op Orkut schijnt een spamdiscussie gevoerd te zijn.
Is er iemand hier die weet of er daar nog ideeen zijn ontstaan om
wettelijke wegen te bewandelen?

Het is natuurlijk van de gekke dat rechters spam toegestaan achten.
Ik heb nu twee spamfilters in gebruik en nog steeds sijpelen daar
tientallen per dag doorheen.
Bovendien moet ik nog steeds in die spam/junkboxen op zoek naar niet-spam
waarvan er toch elke dag wel een paar tussen terecht komen..

De vergelijking met de ja/nee of nee/nee sticker op de brievenbus gaat niet
op dus.

Misschien beginnen met anti-spam-spamacties naar justitie(s) en politiek
zodat ze het probleem beginnen te snappen?

H.groet,

Marja