moritz ebinger on Fri, 13 Feb 2004 09:38:03 +0100 (CET)

[Nettime-nl] Theater, Theater door en van Moritz Ebinger

Seppi! Theater - Toonel - Performance - Iets op een podium

Beste collega,
beste vriend,
beste geīnteresseerde in de kunst van Moritz,
beste relatie,
beste jij,
Op donderdag 19 februari en op vrijdag 20 februari presenteer ik tijdens die
twee avonden een voorstelling in Theater Zeebelt te Den Haag iets; ze noemen
het zo NUCONTINU 14
Theaterschets door Moritz Ebinger
DONDERDAG 19 & VRIJDAG 20 FEBRUARI

Aanvang: 20:30 na aanvang geen toegang
Toegang: 6 euro
Nucontinu is theater gemaakt door beeldend kunstenaars! De van oorsprong
Zwitserse Moritz Ebinger geeft deze maand zijn hoogst persoonlijke visie op
de tijd met een collageprogramma getiteld Seppi. Ebingeršs mentaliteit van
vrijheid en humor is een opvallend kenmerk dat overal in zijn oeuvre van
performances, installaties, schilderijen, beelden, fotošs en boekjes is
terug te vinden. In de zaal van Zeebelt maakt hij een allesomvattende
enscenering met muzikale intermezzošs waarin hij zelf optreedt als
verteller, tekenaar en performer. Wees erbij!

Nadat ik uitgenodigd werd en dit blij heb aanvaard was ik toch even verward
want ook al ben ik een beeldende Kunstenaar die zich zowat in alle
technieken en zich liefst met de divers 'eestte materialen bezig houdt
THEATER, dit deed ik nog nooit.
Ik wil een voorstelling doen die de bezoekers  integreert, waarin hij
voornamelijk dingen te zien krijgt; en hoort, ik zou het woord richten tegen
hun en er zou beeldende Kunst door mijn hand te zien zijn.
Ik dacht bij mij over Theater in de zaal van Zeebelt oom een allesomvattende
enscenering met acustice muzikale intermezzošs waarin ik zelf optreedt zowel
als verteller, tekenaar en performer, 20 Februari een van de twee dagen waar
ik daar straks sta is de verjaardag van mijn oom Seppi 11 jaar eerder dan ik
is hij in Zwitserland geboren, zijn leven is met deze theateravond verknoopt
ik zou het als hommage aan hem mede ook over hem hebben.
Verder doen Zilververf, meerdere katrollen, een zeer groot Bordeaux rood
doek,
een kleine houten tafel, poedersuiker en een ventilator als  requisieten
mee.
Als medespeelster de Kunstenares Carolina Feix uit Duitsland, Aleta Verrips
in haar eerste rol en de Violist Elio de Miranda.

De maar 48 Gasten (mits uitverkocht,
het best reserveer je dus direct 070 3656546 of info@zeebelt.nl)
zodat je op een van de avonden rustig je jas bij de garderobe kan afgeven en
daarna je onderdompelen in mijn eerste theaterstuk daarna mag je me helemaal
stuk praten. Het theater is in Den Haag en daar makkelijk bereikbaar.
Theater Zeebelt
Willemstraat 7
2514 HJ
Den Haag
http://www.zeebelt.nl

met vriendelijke Groeten Moritz Ebinger

P.S. Deze productie wordt mede mogelijk gemaakt door Stoorm,
     de Haagse kunststichting, alvast bedankt!