Marja Oosterman on Sat, 7 Feb 2004 13:48:21 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] verwijderen publicaties op internet steeds moeilijker

At 10:05 7-2-2004, geert lovink wrote:
>wow, wat een goede vraag. ik denk vooral het de facto karakter. niet het
>juridische aspect of de libertaire beginselen maar het de facto gegeven van
>niet verwijderbare information die her en der rondzwerft... aan gene zijde
>van prive eigendom en publiek domein. geert

Yep.
De zowel bejubelde als verguisde kreet 'Global brain' koppelt zich aan dit
verschijnsel.
Elke gedigitaliseerde 'gedachte' draagt bij aan het virtuele geheugen.

Zo blijf ik ook die digitale 'totems' e.d. een interessant fenomeen vinden.
Je ziet dezelfde teksten er steeds in een licht gewijzigde vorm in
terugkomen. Andere plaatjes eronder, wel of niet gekoppeld aan dat het je
geluk zou brengen als je ze aan zo en zoveel mensen doet toekomen,
schermpje meer of minder, maar de gedachten blijven maar doorgegeven,
oorspronkelijke auteur niet meer van belang. Niet meer weg te branden ;-))

Marja