Karoly Toth on Tue, 6 May 2003 13:07:30 +0200 (CEST)

RE: [Nettime-nl] digitale stad 3 conferentie, Amsterdam, 19-21September 2003

beste peter,

> Wat gaat er hier nou eigenlijk fout? Waarom post men niet gewoon
> Nederlandstalig materiaal op de Nederlandse lijst en Engelstalig ma-
> teriaal op de Engelstalige lijst. Is dat te simpel ofzo?

kedves peter!

semmi hiba nics itt.

bar hollandiaban a hivatalos nyelv holland, az orszag azert sok nyelvu.
a holland mellett sok ember beszeli a twets, fries, arab, nemet, papiamento,
torok, spanyol, szerb,
suriname-nederlands, portugal, es mas egyeb nyelveket. rotterdam
lakossaganak 50-60%-a peldaul nem holland anyanyelvu.
a nyelv elsosorban kommunikaciora valo, es nem egy onmagaban letezo dolog.
holland lakossag tobbsege az angolt igen jol
beszeli. csak hollandra korlatozni a kommunikaciot a nettime-listan
szamaomra azt jelentene, hogy bezarod magad mogott az ajtot, es eldobod a
kulcsot.
ilyen egyszeru.

udv karoly

de woordenschat van deze mail:

kedves = lief/beste/aardig
semmi = niets
hiba = fout
nincs = er is geen...
itt = hier
bar = hoewel
hollandia = nederland
a, az  = de, het
hivatalos = officeel
nyelv(..) = taal, tong
orszag = land
sok = veel
mellett = naast
ember = mens
beszel = praat
nemet = duits
torok = turks
spanyol = spaans
szerb = serb
mas/egyeb = andere
lakossag = bevolking
rotterdam = rotterdam
50-60% = vijftig-zestig procent
nem = niet/geen/nee
anyanyelv = moedertaal
elsosorban = voornamelijk
kommunikaciora valo = om te communiceren
es = en
egy = een
onmagaban letezo = op zich zijnde
dolog = ding
tobbsege = meerderheid
angol = engels
igen = ja/wel
jol = goed
csak = alleen/uitsluitend
korlatozni = beperken
szamomra = voor mij
jelentene = zou betekenen
hogy = dat
bezarod = dicht doen
magad mogott = achter jezelf
ajtot = de deur
eldobod = weggoien
kulcsot = de sleutel
ilyen egyszeru = zo simpel is dat
udv = groeten
karoly = karel

zeroglab nanofestival
károly tóth
nanofestival@xs4all.nl
www.xs4all.nl/~are
Zeroglab is an independent art-lab
based in Rotterdam.
The lab is in an evolving process of
exchange with initiatives of individuals
and institutions, based on mutual sympathy.