Peter van der Pouw Kraan on Sun, 13 Oct 2002 15:09:02 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] virus via nettime!

Ik kan dat mailtje van Marja niet vinden, maar ik heb ook geen virussen
ontvangen via Netttime-nl. Wel heb ik onlangs een virus binnengekregen van
een andere afzender dan nettime-nl en met [nettime-nl] in de subjectregel.
Recente virussen pikken een willekeurig bericht uit iemands postbus,
knutselen een afzendernaam in elkaar uit verschillende adresonderdelen en
sturen het naar een adres uit het windows adresboek. Zo kun je dus best een
besmet bericht binnenkrijgen dat op het eerste gezicht van nettime-nl lijkt
te komen.
Het adres waarmee Marja post naar nettime-nl is ook niet, voor zover een
steekproefje uitwijst, marja@abk.hro.nl. Dus hoogstwaarschijnlijk was dat
ook een door zo'n virus in elkaar geknutseld bericht.

Peter van der Pouw Kraan (peter@xs4all.nl)