Anneke Auer on Mon, 30 Sep 2002 16:46:01 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] Re: Zakkenvullers op het strand

> Waarop we, of ik iig. ook steeds nieuwsgieriger gaan zitten te wachten op
> *jouw* punchline: als
> dat waar je op reageert (en als ik je goed begrijp ook het "pannendeksels
> op elkaar slaan in
> Amsterdam, Brussel, Genua...") volgens jou geen zin heeft, wat zou er dan
> WEL moeten
> gebeuren? Of is dat niet interessant. Heerlijk ironisch doen is natuurlijk
> wel hip, maar maakt het
> ook gelukkig?
>
> kees

Nou Kees, ik heb nergens beweerd dat ik een punchline of oplossing heb, dus
wat wil je van me horen? Misschien: zalig zijn de armen van geest? Mocht het
dan eindelijk zo ver komen, dat we elkaar massaal uitroeien om wat voor gare
reden of overtuiging dan ook, dan is dat heel goed voor het milieu. Ik
bedoel, als je een echte overtuigde hard core environmentalist bent
bijvoorbeeld, die het beste met de wereld voor heeft, dan pak je een geweer
en begin je om je heen te schieten, en schiet je jezelf ook neer, want de
mens zelf is de grootste smerigste vervuiler allemaal. Zoals wij allemaal
weten.
Ebola, AIDS? Joh, je weet nog half niet wat ons straks allemaal te wachten
staat aan massavernietiging, onbekende onbestrijdbare virussen en bacterieën
en zulks. Oorlog, kernwapens, massamoorden, onrecht, discriminatie,
onderdrukking, racisme, terrorisme, Satan, en noem maar op, dat bestaat
grotendeels uit Taal, in de media en andere propagandamachines, het zijn
slechts spelletjes die mensen graag spelen.
Iets doen uit "naastenliefde", daar doe ik helemaal niet meer aan, want dat
is een christelijk beginselverzinsel, en het christendom is toch wel de
allerergste allergoorste religie van de hele wereld. Als je iets voor 'een
goed doel' doet, doe dat dan alleen omdat je dat zelf lekker vind, want het
zal echt iedereen een worst wezen wat jij doet, hoe hard je je ook op de
borst slaat.
Toegegeven, ik word meer en meer een catastrofist, en waarom niet. Laten we
plezier maken zolang het nog kan, leef voor je eigen plezier, leef voor de
liefde. Dat lijkt me wel 'nuttig'. In deze.

Anneke