Koen Schoonekamp on Thu, 23 May 2002 12:34:02 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] schoolproject

Het lijkt erop dat mensen het lezen verleren. Wat Daniel vraagt
is in de eerste plaats teksten, niet linken naar allerlei kunstenaars
en kunstenaars-sites. Het lijkt er wel op dat bepaalde personen
aandelen bezitten in instellingen en kunstenaars.

Ik zou zeggen verdiep je een beetje in de geschiedenis van de
Avantgarde beweging. Trefwoorden: futurisme, dada, surrealisme,
bauhaus, letterisme, situationisten. Typ deze woorden (of engelse
varianten ervan)in in een searchengine als http://google.com.
Al deze bewegingen zijn opgericht door kunstenaars en hielden zich
heel intensief bezig met de relatie media en kunst.
Je zou kunnen stellen dat het gedachtengoed weer is overgegaan in
postmoderne theorie. Veel van deze theorie vind je op:
http://www.ctheory.net/

Koen Schoonekamp