yoyo enzo on Sun, 12 May 2002 03:28:01 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] noch links noch rechts

beste netjes,

mijn verbazing over de mediahype
en daarnaast het uitblijvende volkswoede tegen 'links'
zou gekenmerkt worden door een tegenstelling
die eigenlijk achterhaald is, zo niet erger, ouderwets....

zelf had ik het idee dat ik met de woorden links, progressief, alternatief wellicht iets had gemarkeert dat voor vele een herkenbaar terrein zou zijn, maar richard, onze rechtse reekel : ),
meende van niet

zelf vraag ik me altijd af wie nu het meeste voordeel zou hebben
bij het vervagen van voorgenoemde ideologische tegenstellingen
en het laatste woord daarover is nog lang niet gezegd
voorlopig kan ik zelf alleen bedenken dat naast d'66 en cp '86 er
geen andere partij is geweest die voorgenoemde stelling van richard onderschreef, tenminste totdat pim ten tonele verscheen
en met linkse thema's goede zier maakte (vrouwen-emancipatie, homo-acceptatie) en gelijkertijd rechtse doelen (grenzen dicht, privatiseren van van alles) wist te verdedigen....

polarisatie en een armoedige toekomst?
het recept van richard lijkt me ook nix:

>Yoyo, als je nu progressief Nederland oproept de moed erin
>te houden, vraag dan liever of er een topondernemer op wil
>staan, om de meest effeciente weg te kiezen maar dan vanuit
>het moderne duurzaam-groen|maatschappelijke denken.

ik zie een groeiende internationale beweging
die bezig is met het ontwikkelen van alternatieven voor de huidige doorgedraaide markteconomie
je kunt nog steeds blijven volhouden dat we dat systeem moeten aanhouden, maar dat wordt een politieke discussie
kortom: de bewering dat bepaalde tegenstellingen achterhaald zijn dient een bepaalde visie op de wereld en de vraag is dan wie daar het meest bij gebaat is (hoe ouderwets dat ook moge klinken)

asta la vista
yoyo

****HYPOCRISY IS THE GREATEST LUXURY****
    Spoil yourself at