Ronald van Raaij on Mon, 22 Apr 2002 12:14:01 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] Inquisitiedemocratie en publieke controle, niewsgroep of website?

Naar aanleiding van het idee om e.e.a. via een nieuwsgroep te doen, rijzen
bij mij de volgende 'bezwaren'

- Nieuwsgroepen zijn niet echt op een breed publiek gericht
- Het wodrt erg lastig om een goed archief bij te houden
- Je zult de nieuwsgroep moeten modereren
- Nettime heeft an sich al de potentie om de functie te vervullen (en dus is
de nieuwsgroep wellicht overbodig?)

Voordelen:
- Bestaande architectuur, geen vrijwilligers nodig voor onderhoud
- open
- ??

Dus wellicht is het een idee om de stukjes uit nettime die op zoek gaan naar
de waarheden en onwaarheden, en desnoods manipulatie, te publiceren op een
website. (Zo komt de thread over de 'juichende palestijen' bijvoorbeeld goed
in aanmerking)
Overigens stel ik voor dat er wat er ook gebeurt (nieuwsgroep of site), het
woorde 'fabeltjeskrant' er in te gebruiken, wat dat dekt volgens mij de
lading wel het meest;-)

Groet
Ronald