Marja Oosterman on Tue, 26 Mar 2002 18:51:01 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] gewetensnood bij gelinkte ketting e-mail (plus voorstel aan all)

Beste Richard,

Het barst op het net van de lijsten die speciaal voor dit soort oproepen
zijn ingesteld.
Je kunt er je berichten kwijt over vermisten, zieken, en dan gaat zo'n
groep ook nog energie sturen.
Dutchhealinglijst bijvoorbeeld, Sevengates, Metta Bhavana en vele meer waar
ik zo eentweedrie de naam niet van weet.
Kaas van Hoax hebben ze op die lijsten doorgaans niet gegeten,
maar ook dat komt dan altijd wel weer op z'n pootjes terecht.

Er bestaan tal van websites, kennelijk ook de jouwe waar je dit soort
berichten kwijt kunt, steeds meer paragnosten hebben een site enz.
We hebben Opsporing Verzocht en nog veel meer van dat soort tv programma's,
politieberichten op radio- en tv.. en hun equivalenten op het net.

Ik bedoel, natuurlijk is het verschrikkelijk als zoiets je overkomt of dat
het een naaste betreft.
En als het een onbekende voor je is, kun je ook vol compassie geraken.

Maar juist daarom lijkt het me wel zo prettig om de dingen te kunnen scheiden.

Let's stay on topic please.

H.groet,

Marja