Diederik Sjardijn on Mon, 18 Mar 2002 17:16:02 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] xs4all nieuwe stijl?

      klantenbestand cistron internet services bv verkocht
      Zoals bekend is Cistron Internet Services BV failliet gegaan, ondanks
dat het bedrijf altijd winstgevend is geweest en altijd een uitstekende naam
bij haar klanten heeft gehad. De reden dat Cistron Internet Services toch
failliet is gegaan vindt u http://www.cistron.nl/node.php?id=101

      De curator van Cistron Internet Services BV heeft vorige week de
activa van Cistron Internet Services BV verkocht aan Concepts ICT BV, een
internetprovider uit Breda, vooral bekend door Westbrabantnet
(www.concepts.nl). Concepts ICT is geen lid van de NLIP, en ook uit de
genoemde website blijkt duidelijk dat het bedrijf een andere visie heeft op
internet dan de Cistron bedrijven. Ons zijn overigens geen slechte berichten
over Concepts ICT BV bekend, dus dit is niet negatief bedoeld.

      Concepts ICT BV heeft dus - zoals dat heet - de assets van Cistron
Internet Services BV gekocht, maar wat is dat nu precies? Feitelijk is het
klantenbestand het enige bezit van Cistron Internet Services BV. Wat
Concepts ICT in ieder geval *niet* heeft overgenomen is het personeel en de
infrastructuur die ervoor zorgden dat de diensten van Cistron Internet
Services BV van de vertrouwde hoge kwaliteit zijn, en ook niet het domein
cistron.nl. De website die u nu bezoekt is en blijft verzorgd door de andere
Cistron bedrijven.

      De beschikking over de adresgegevens van Cistron Internet Services
B.V. lag bij de curator. Aangenomen mag worden dat de curator deze gegevens
heeft doorgegeven aan koper Concepts ICT BV (ons is niet bekend hoe dat
gerijmd kan worden met de algemene voorwaarden van Cistron Internet Services
BV en de Wet Bescherming Persoonsgegevens, die het aan derden verstrekken
van persoonsgegevens verbieden, maar dat terzijde). Tevens mag aangenomen
worden dat de curator de klanten van Cistron Internet Services BV zal
benaderen - of wellicht al heeft benaderd - met het verzoek of zij hun
diensten voortaan van Concepts ICT willen afnemen. Wellicht zal Concepts ICT
BV het anders verwoorden, maar het is volstrekt duidelijk dat het de klanten
van Cistron Internet Services BV vrijstaat op dat verzoek in te gaan of
niet; zij zijn daartoe niet verplicht. De algemene voorwaarden van Cistron
Internet Services BV voorzien immers niet in overgang van het contract
zonder goedkeuring van de klant.

      Zoals elders op deze website is gemeld, dienen klanten die ervoor
kiezen diensten te gaan afnemen van Cistron Dial-Up BV, wel per heden het
nieuwe inbelnummer in te stellen: 06760-99099. Meer informatie daarover
vindt u http://www.cistron.nl/node.php?id=101

      Submitted by dth on Wednesday, March 13, 2002 - 09:13