Diana Ozon on Thu, 3 Jan 2002 12:52:02 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] Nieuwe NS-site uitsluitend toegankelijk met IE

At 23:24 2-1-02 +0100, Peter Luining wrote:
>van tweakers.net:
>
>Na de frustraties van talloze vertragingen worden surfende
>treinreizigers nu reeds met ellende geconfronteerd nog voordat zij hun
>reis hebben kunnen plannen. De NS-site nieuwe stijl is namelijk
>uitsluitend toegankelijk met Internet Explorer 4 of hoger voor Windows
>en IE5 voor MacOS....

Ook is het belachelijk dat de reiziger eerst geconfronteerd wordt met
reclame "wordt conducteur", NSnieuws dat de "top opstapt" en vakantietips
over de "thalys".
Voor storingen moet men doorklikken! Erg klantonvriendelijk.
Ik, IE bezitster, ga die site boycotten. De OVsite is veel minder
navelstaarderig en biedt informatie van deur tot deur:
http://www.9292ov.nl/ . Alleen de wachttijd voor het bemachtigen van een
treinkaartje is er niet bij ingecalculeerd.
Van deze site is het net als bij die van de NS vervelend dat je
reclamebanners mee moet uitprinten. Het via de OVsite op een briefje
krijgen wat waar en hoe ik ergens in het land kom en weer snel naar huis
kan, zonder daar over te hoeven tobben, heeft mijn leven echt aanzienlijk
ontstresst. Dit is voor mij een van de grootste verworvenheden dankzij
internet.
Maar blijft vooral klagen om de gewenste informatie toegankelijker en
gestroomlijnder te krijgen. Zulke sites zijn er voor de service en niet
bedoeld als digitale reclame-glossy.

En goede reis!