NewDay.nl on Wed, 17 Oct 2001 10:27:02 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Ruimte redt, hoe dan ook

Martin en Timers,

Martin Sjardijn schreef:

> Het Westen heeft gewonnen en de Aarde is Af.

> De Ruimte ligt Open...

Het westen heeft nog een slag te winnen. Als je ziek bent kan je de
sprong niet wagen.

Martin Sjardijn schreef:

> Blijf echter denken aan het Oosten als bron van alle kennis ;-)

Het Oosten = meditatie => inward looking.
Ideaal: het Westen = ethisch verantwoord (kuch) veroverend =
samenwerkend => outward looking.

Idealiter = mensheid balancerend inward/outward verder de evolutie
in => zin van het leven? (whoeha!! -- maar ook serieus  :-)

Groet,

Richard

NB
Ik kreeg na het eerste mailtje onder deze thread op m'n kop van
mijn technocratische tegenpool Henri Kluytmans:

"Ik neem aan dat je met de wereld onze zon bedoelt ?
Daar past de Aarde ongeveer 1,3 miljoen keer in.
(Kun je ook gemakkelijk inzien, de zon is iets meer dan 100
keer de doorsnede van de Aarde. Het volume is dus iets meer
dan 100^3 keer zo groot.)"

Overige vergelijkingen en afstanden zijn wel goed.