Michael van Eeden on Wed, 10 Oct 2001 00:55:01 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] ku klux klan enzo

Ron schreef (woensdag 10 oktober 2001, 0:24:03):
> Tja, het is maar hoe je het bekijkt (op TV dan wel - want in de echte wereld
> liggen de dingen natuurlijk veul ingewikkelder...)

Ik weet persoonlijk ook niet meer wat ik wel en niet geloof. Maar de
'onderhandelingen' zoals de Taliban die voerde en zoals ik die vernam
via mijn overvloed aan elkaar napratende media hier in het westen
deden mij meer denken aan wat wij in goed nederlands 'aan het lijntje
houden' noemen. Misschien was het miltvuur-kweekje nog niet uitgezaaid
ofzo, wie weet. En dan bedoel ik nog niet eens dat de Taliban achter
dat miltvuur zit (of /usr/bin/laden), die zou natuurlijk net zo goed uit
de koker van de amerikaanse propaganda-machine kunnen komen. Geef twee
mensen een koffer met geld en een witness protection program, en je
hebt de scare of the century, toch?

Achteraf is alles natuurlijk prima uit te leggen, maar voorlopig zijn
we vooral getuige van een een compleet nieuwe manier van oorlogvoering
(van alle kanten) en snappen we volgens mij nauwelijks wat er allemaal
over ons uitgestort wordt. Natuurlijk is media-manipulatie een
belangrijk onderdeel van de nieuwe manier van oorlogvoering, en speelt
die mediamanipulatie zich ook op het net af. Nettime is volgens mij
precies opgericht om wat er allemaal in de (electronische) media gebeurt
kritisch te volgen: net-kritiek.

Oja, als we het toch over mediamanipulatie hebben, kijk snel naar deze
pagina voordat ie weg is (bron: hippiesfromhell):

  http://www.tctubantia.nl/CDA/regioportal/1,2078,1654__772741_,00.html

op welk niveau zou deze manipulatie hebben plaatsgevonden? Bij het
jongetje met het paarse t-shirt? bij het ANP? bij Tubantia?

confused,

Michael (mieg@factory.org)