Francisco van Jole on Tue, 9 Oct 2001 14:38:01 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Uitspraak van de dag: Oorlogseconomie

----- Original Message -----
From: "Han Speckens" <persgal@casema.net>
To: "Francisco van Jole" <fvjole@xs4all.nl>; <nettime-nl@nettime.org>
Sent: Tuesday, October 09, 2001 2:03 PM
Subject: [Nettime-nl] Uitspraak van de dag: Oorlogseconomie

> Het is een greep uit het aanbod> ontdekken van wetmatigheden en wat "ons"
in
> economische of kapitalistische zin (dit is ook niet hetzelfde) te wachten
> staat heeft weinig of niets met tekstverklaring te maken (in a biblical
> sense).

Afgezien van het fet feit dat ik in de door jou aangevoerde citaten nergens
het woord 'oorlogseconomie' of 'militair kapitalisme' tegenkom, noch zelfs
maar een indicatie dat dergelijke begrippen in deze situatie toepasbaar
zouden zijn, heb ik op dit moment niet zo'n behoefte te gaan discussieren
over de economische gevolgen van de oorlog. En zeker niet op een lijst die
gewijd is aan nieuwe media.

Het lijkt sowieso me beter als we proberen te ontdekken wat we nu kunnen
doen. Is er bijvoorbeeld een Afghaanse groepering die steun via dit medium
nodig heeft? De Rawa? ( http://www.rawa.org )

vr gr

FvJ