J. Meijers on Wed, 12 Sep 2001 16:01:45 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] opvallend: wraaklust in IRC en op USENET en Galluppoll zegt 4% wil geen vergelding

Reinder,

Zelf denk ik eerder aan de Spiral of Silence: nu er zoveel mensen blijkbaar vol
woede zitten, is het natuurlijk helemaal niet wenselijk meer om te zeggen dat
het misschien Amerika's eigen schuld was en dat het er een keer aan zat te
komen. Volgens mij levert dat nu een behoorlijke flame war op in Usenet.

De Palestijnen zeggen dat de Amerikanen zich nu misschien meer kunnen
voorstellen bij hun situatie. Dat de Amerikanen nu allemaal 'wraak! wraak!
oorlog!' roepen bewijst volgens mij dat de Amerikanen in dat opzicht zich heel
goed in de Palestijnen kunnen inleven...

Groeten,
Jaap