Leon Kuunders on Sun, 9 Sep 2001 13:28:41 +0200 (CEST)

RE: [Nettime-nl] Code Red - Code CIA

> Een hardnekkig theorie is, dat het hele fenomeen Code Red door
> Amerikaanse overheidsdiensten zélf in het leven is geroepen, om zo
> meer geld los te krijgen voor hun strijd tegen de digitale criminaliteit.

Ik vraag me af of de CIA er dan ook voor gezorgt heeft dat alle systemen die
uiteindelijk door de Code Red worm besmet zijn geraakt bewust niet
'gepatched' waren. Ik wil best een heel eind meegaan in het feit dat de
'marketing-hype' die rondom deze wormen in het leven is geroepen meerdere
doelstellingen heeft gehad, maar dit alleen als budget-verhogend middel zien
gaat me wat te ver.

Als we praten over een nieuwe koude oorlog dan is het gevolg van de
Amerikaanse Digital Millenium Copyright Act (DMCA) (zie o.a. [1]) nog veel
erger. Uiteindelijk zorgt deze ervoor dat de vrijheid van meningsuiting in
het gedrang komt. De vrije, westerse, wereld wordt hierdoor net zo gesloten
als de communistische wereld uit de koude oorlog.

Lang leve de vooruitgang.

-Leon.

[1] http://www.security.nl/artikel.php3?id=2304