Erik van Heeswijk on Wed, 1 Aug 2001 12:27:21 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] Wordt e-marketeer!

Beste Collega's,
Ik weet niet of ik ooit nog hier zal plaatsen, want ik kan vanaf
volgende week gaan rentenieren, als ik het onderstaande aansprekende
rekenvoorbeeld mag geloven. Dit moet de doorbraak voor e-business zijn!
Ik ontving als coordinator van Internetjournalist.nl het volgende
mailtje (één van de leukere in zijn soort):

" NL E-marketing
Investeren in Newconomy en technologie fondsen is niet meer interessant!
Helaas! Steeds meer bedrijven, liefdadige instellingen, starters, maar
ook particulieren ontdekken de kracht, maar vooral de zeer lage prijs
van eigen e-marketing. Met enorme mogelijkheden voor fondsenwerving,
uitbreiden van de orderportefeuille. Maar ook een prima
kans voor het starten van een (e-)business. Of gewoon extra hits op uw
website. (...)

Rekenvoorbeeld:
Bij een hoeveelheid van bijvoorbeeld 5 miljoen adressen, een orderaantal
van 1%, en een winst per transactie van 20 gulden.
U verdient in 1 mailing, die iedereen met een standaard PC, modem en
inbellijn kan doen in 2 weken eenvoudig 1 miljoen gulden, met slechts
een transactie per 100 ontvangers. Zelfs bij 1 reactie per 1000
ontvangers, bedraagt uw totaalwinst nog 100.000 gulden. U kunt zich ook
voorstellen hoeveel de totaalwinst zou bedragen wanneer de winst per
verkooptransactie meer dan 20 gulden is. U betaalt voor deze e-lijsten
minder dan 12 gulden (5,45 Euro) per 1.000.000 (1 miljoen) ''verse''
ontvangers!"

Commentaar: Rest alleen nog de vraag waarom zij dit nodig hebben...

groetjes
Erik van Heeswijk