ReindeR Rustema on Fri, 6 Jul 2001 14:22:50 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] voor tophoppers en mopperfloppers

At 12:25 PM +0200 7/6/01, Francisco van Jole wrote:
>Ja zeg.... ik heb begrepen dat druk bezochte beurzen a la Paravisie
>(bestaat dat nog?) ook bezocht worden door mensen die er totaal
>uiteenlopende hopsasa-overtuigingen op na houden. Het in kaart
>brengen van dat soort idee-en zal echt niet veel toevoegen aan je
>wereldbeeld.

Toch lees ik de berichtgeving daarover in mijn krant wel. Ik heb
hetzelfde begrepen als jij over de bijbehorende hopsasa-overtuigingen
van de bezoekers ervan. Jammer dat we dezelfde krant lezen, nu hebben
we ook nog eens hetzelfde wereldbeeld...

>  Evenmin is het de taak van journalisten om al dat soort motieven te
>gaan opschrijven. De journalistiek dient een algemeen belang (wat
>dat ook moge betekenen) en je dient het algemeen belang beter door
>de lezer niet te vervelen.

Mij verveel je er niet mee hoor. Als het maar goed is opgeschreven en
er goed doorgevraagd wordt naar wat die mensen bezielt. Ik kan me
herinneren dat er over Amerikaanse tv-dominees en hun aanhang ook
veel boeiends is geschreven. Terwijl het sec beschouwd allemaal onzin
is natuurlijk. Goed geschreven, lekker leesbare onzin over alles in
de wereld, dat wil ik in mijn krant. En niet zo'n ouderwetse jaren 50
verslaggeving over de autoriteiten die de vervelende demonstranten
onprettig vinden. In zwart/wit en met de Polygoon-journaal stem van
Philip Bloemendal en het zou leuk 'campy' zijn en wel te verteren.

>Overigens zijn er meen ik zat blaadjes en websites waar de
>demonstranten uitgebreid vertellen van hun motieven. Lees ze en je
>weet waarom je het niet wil weten.

Kennelijk heb jij dat al gedaan, ik zie er enorm tegenop. Zo'n
posting van Ravage hier op nettime-nl  "tophoppers en mopperfloppers"
kan ik al nauwelijks uitlezen, ik lees het liever professioneel
geformuleerd op papier in mijn ochtend- of avondkrant in mijn eigen
taal. Als jij je verslag over je surftocht langs al die sites nou
eens verpakt in een goed geschreven journalistiek stuk? Bij voorbaat
dank.

ReindeR