ReindeR Rustema on Fri, 6 Jul 2001 12:10:19 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] voor tophoppers en mopperfloppers

At 11:47 AM +0200 7/6/01, Francisco van Jole wrote:
>Ik lees overigens een andere krant en begreep dat nu juist het
>probleem is dat er niet zo heel veel vermeldenswaardigs wordt
>verteld als die vraag wordt gesteld.

Die krant lees ik natuurlijk ook en toch denk ik dat de journalisten
gewoon slecht werk leveren. Misschien kunnen die 12000 mensen hun
motieven niet zo goed articuleren, maar toch vermoed ik dat ze
ideologisch gedreven worden. Alleen de lol van het protesteren en
keet trappen brengt niet zoveel mensen op de ben.

Het is de taak van de journalist om dan in begrijpelijke taal die
motieven op te schrijven, toch? Zodat het *wel* vermeldenswaardig is.
Lastig voor de journalisten is dat er niet 1 duidelijk isme of
ideologie is, dat al die groepjes daar erg verschillen van elkaar en
qua achtergrond dikwijls heftig met elkaar in tegenspraak zijn.
Zoveel is me wel duidelijk geworden, het is 'een zooitje ongeregeld'.
Dus mijn opdracht aan de journalisten: breng dat in kaart, aan het
werk!

ReindeR