Marja Oosterman on Fri, 22 Jun 2001 01:31:30 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] LL 12 : Hinder en vrijheid

At 20:38 21-06-2001 +0000, Leo Lake wrote:
>LL 12 : Hinder en vrijheid

Het wordt inderdaad wat druk allemaal.
Als we dan ook door de verdwijnende ozonlaag steeds meer overkoepeld wonen,
wordt dat gevoel van teveel hinder waarschijnlijk aanvankelijk alleen maar
groter.
Aanvankelijk..
want het zal helpen denk ik om te ontdekken dat de grootste vrijheid
geestelijke vrijheid is.
Wie zich  voor geen enkele gedachte meer hoeft te schamen, zichzelf kent en
eerlijk is tegen zichzelf en (dus? ;-))niets te verbergen heeft voor
anderen is een vrij mens die niet gehinderd hoeft te worden door moeten
nadenken 'wat heb ik de vorige keer ook weer voor smoesje of leugentje
verkocht?' e.d.

Wie zo vrij is door zelfkennis en bewust zijn
kan zijn:

'Zonder gedachten, levend in spontaniteit'
(citaat: Rita Beintema)

en kan ook zichzelf even doof maken voor omgevingsfactoren.

Zweverig voor jou misschien als je vindt dat je het op moet lossen door de
vrijheid van meningsuiting in te perken???

Ik spreek je hopenlijk nog over 10-12 jaar ;-)

Dagdag,

Marja

<http://www.dan.nl/>De Agenda van Nederland bundelt, schakelt en
koppelt...
omdat er meer is dAN E-commerce...

kopij per E-mail:  redactie@dan.nl

Uitgave: St. NoPapers, digitale uitgeverS... virtualiter sedert 1988
Tel.: 030-2544519 (ma t/m vrij 11-16.00 uur)