Karin Spaink on Mon, 28 May 2001 10:06:16 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Internetjournalistiek

On 28-05-2001 at 08:37, Francisco van Jole kindly wrote:

> Met marketingsector doel je dan op direct mail, een bepaalde vorm van
> adverteren die niet zoveel met media  te maken heeft.

Over veel meer dan dat. Heb je de damesbladensector het
laatste decennium nog bekeken? Die is ondertussen
uitgesplitst in vrouwen met een gezin, vrouwen met een gezin
en een baan, vrouwen met een baan en verhoudingen, vrouwen
boven de dertig met verhoudingen doch geen vaste relatie,
etc.

> Want het adverteren
> via media bij een selecte groep - en daar gaat deze discussie  over - heeft
> in de praktijk nogal wat beperkingen. Bijvoorbeeld dat je de groep dus niet
> overstijgt.

Nogal wat media, en hun adverteerders, vinden dat bést.

> Overigens moet ik constateren dat de opvatting dat het verzamelen van
> 'waardevolle' gedragsgegevens een van de veronderstellingen was waarop
> bijvoorbeeld het principe van zogenaamde 'gratis providers' gestoeld was.
> Ik heb niet het idee dat die een florissant bestaan leiden.

Ik heb op mijn beurt bepaald niet het idee dat het slecht
gaat met Zonnet of Wish.

- K -

--

Our society desperately needs monsters to reclaim its own
moral virginity.