Karin Spaink on Mon, 28 May 2001 04:08:53 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Internetjournalistiek

On 27-05-2001 at 20:22, Francisco van Jole kindly wrote:

> Hier breng je een verband aan tussen twee zaken dat nu juist in de praktijk
> veel minder blijkt te bestaan dan alle internet-ondernemers dachten. Een
> selectief publiek is in veel gevallen commericeel niet zo interessant. Of
> laat ik het nauwkeuriger zeggen: wordt commercieel niet zo interessant
> gevonden.

Nonsens. Specifieke groepen, hoe meer narrowed-down hoe
beter, worden commercieel juist veel aantrekkelijker
gevonden dan grote. Waarom denk je in hemelsnaam dat er
zoveel *verkeersgegevens* verkoopbaar blijken? Niet omdat ze
wilden weten of je nu M of V was, maar omdat ze dat wilden
koppelen aan welke muziek je leuk vindt, welk merk koffie je
koopt, hoev aak per maand je uit eten gaat en naar welke
filmsterren je haakt. Hoe gespecificeerder een
consumentengroep is, hoe meer de marketingsector ervoor
betaalt.

- K -

--

It has been said that a pretty face is a passport. But it's
not, it's a visa, and it runs out fast.