Francisco van Jole on 20 Apr 2001 16:03:55 -0000

Re: [Nettime-nl] verslag Infodrome-congres 11 april jl.

At 17:08 20-04-2001 +0200, R.J.Reekers wrote:

>Stijn had het er eerder over: de macht is er wel, maar ze/we weten nog niet zo
>goed ermee om te gaan. Dat laatste geldt voor de consumenten, maar ook voor de
>organisaties die er wat mee willen doen.
>
>En daarin heeft Lake weer gelijk: het moet van de producerende organisaties
>komen. Zij moeten uitnodigen; zij moeten de deur openzetten. Een
>consumentenmeerderheid om het volledig andere af te dwingen, krijg je
>vandaag de
>dag nooit. Tja, het is niet anders, en het zij zo.

Moeten? Waarom moeten? Begint internet of digitalisering nu al iets
dwingends te worden waaraan iedereen zich dient te conformeren?

Zo ja, dan stel ik voor dat we het gaan bestrijden.

>Nee, het ligt  bij de aanbodzijde. En de goed-geequipeerde organisaties zullen
>dit soort ommezwaaien nooit zo snel doen. Ze hebben namelijk al geld en
>middelen;
>ze hebben wat te verliezen. Nee, het zijn juist de mensen en organisaties die
>niets te verliezen hebben, die het aandurven.  De kneuzen wat geld en middelen
>betreft.

Was dat maar waar. Op congressen als die van Infodrome komen echt geen
kneuzen aan het woord, noch betreft middelen, noch betreft geld.

>Wees kritisch, maar help. Wees bewust van je (grote) rol.

Als het mijn rol zou zijn om te helpen, was ik wel hulpverlener geworden.
Ik lever slechts commentaar.

groet, groet,

Francisco van Jole

http://www.2525.com
wekelijkse nieuwsgids - webcam - e-zine - etc.