R.J.Reekers on 4 Feb 2001 16:35:27 -0000

Re: [Nettime-nl] Buitenhof is per heden weggecensureerd

Han,

Ik weet het ook niet. Misschien combined forces van alle (e-)kritische instellingen? Dat we nu eens allemaal onze zelfvoldane en misschien zelf tikkie arrogante identiteit laten varen, en een soort manifesto, ook op internet, opstellen, waar we ons dus allemaal in kunnen vinden (zelf ben ik niet zo gecharmeerd van "lakeienkabinet" etc.)

De grote middelmaat (bedoeld als rtv- en www-producties, NIET als "mensen")  is al groot genoeg. Ik ben voor actie. Ik ben tegen. Ja godverdomme, ik ben echt teugen!

Richard

PS
Onderwijs, dat moeten wij mee hebben. De Nationale Onderwijsraad. Iemand contacten?

Han Speckens schreef:

  Goedemiddag,Heden werd als uitsmijter bij het programma Buitenhof gemeld, dat het programma per vandaag verdwijnt. Ipv het programma Buitenhof wordt nu vanaf komende zondag een sportprogramma gepresenteerd, wat beter voldoet aan de kijkcijfers/zenderprofilering(!?, op NL3?). Ik kan hier niet iets anders dan een directe vorm van censuur in zien, ingegeven door het onnoemelijke landsbelang, welke het Nederduitse Koningshuis, het NL Lakeienkabinet en de koninklijke NOS ONS, VRIJE BURGERS, door de strot duwt. Het is deze week ook tijdens de uitzending van B&W met Freek de Jonge, duidelijk geworden (middels de persoon van dhr Tromp, adjunct van de Volkskrant) dat de PCM met onmiddelijke ingang koningsgezind is geworden en alle kritiek op zowel de regering/parlement als het koningshuis zal verbieden. In welk land leven wij en wat kunnen wij hier onmiddelijk tegen doen? Han Speckens