Francisco van Jole on 19 Jan 2001 12:28:55 -0000

Re: [Nettime-nl] exploding DAVOS

At 22:47 18-01-2001 +0100, Guy Van Belle wrote:

> Wat is er toch zo erg aan het WE forum?
> Het is gewoon een soort congres waar o.a. een heleboel gerespecteerde
> historici spreken (Martha Nussbaum, Dan Bar-On, Michael Ignatieff etc.) en
> Peter Gabriel zingt er.
... als dat al geen reden genoeg is om er een bom op te gooien ...
... help: hij zingt weer! ... en dat over die gerespecteerde historici,
de hele vorige (20e) eeuw hebben we al naar hun uiteindelijk foute
theorieen moeten luisteren, kijk wat er van geworden is: misvormde
kindertjes in de balkan en irak! mooi forum als je mij vraagt...

Gelukkig dreigt er met de naar isolationisme neigende nieuwe president George Bush een einde te komen aan al die globale bemoeizucht. Kunnen we tenmisnte weer eens ergens (liefst ver weg) een gewapende strijd steunen. En Irak heeft de oorlog gewonnen vernam ik deze week uit de mond van hun grote leider, dus dat probleem is ook opgelost. Nou nog zorgen dat Milosevic niet aan dat symbool van globalisering, het VN Tribunaal, wordt uitgeleverd en de mensheid is een grote dienst bewezen.

Uit Fem de Dag:

Vrede op aard
Het was u wellicht niet opgevallen, maar er wordt de laatste tien jaar een stuk minder geschoten in de wereld. Het Centre for International Development and Conflict Management kwam gisteren met een monter rapport waaruit blijkt dat het aantal gewapende conflicten sinds de jaren 70 niet zo laag is geweest. Vooral veel ethnische conflicten, een voorname bron van geweld, zijn de laatste jaren in der minne geschikt. Schijn bedriegt kennelijk: wie het journaal wel eens aanzet krijgt toch een andere indruk. Ook het feit dat er twee maal zoveel democratisch bestuurde landen zijn dan autocratische, mag toch wel een eye opener heten. Het CIDCM waarschuwt echter dat het aantal potentiële conflicten nog steeds flink hoog is. Het instituut vreest dat die op zullen laaien wanneer de internationale gemeenschap, de VS voorop, hun bemoeienis met deze brandhaarden verminderen. Helaas lijkt de buitenlandse politiek van George Bush juist gekenmerkt te zullen worden door isolationisme.

http://www.femdeweek.nl/

groet, groet,

Francisco van Jole

http://www.2525.com
wekelijkse nieuwsgids - webcam - e-zine - etc.