Patrice Riemens on 11 Jan 2001 11:55:53 -0000

[Nettime-nl] Haalt de De Digitale stad (DDS) haar 7e verjaardag?

Quoting geert lovink <geert@xs4all.nl>:

> Energis neemt hosting activiteiten Digitale Stad over

Het is inderdaad 'oud nieuws'.  Maar interessant is wel dat daarop de
Automatiseringsgids contact opnam met DDS supremo Joost Flint en opmerkelijke
uitspraken van zijn mond optekende. (AG, 8 dec 2000, p3) samengevat:

Met de verkoop van DDS services aan Energis, en van het enige project van DDS
Ventures aan Malmberg educatief is DDS Holding Bv gereduceerd tot DDS Projects
dat met 16 werknemers niet veel meer is dan een veredelde (?) webdesign bureau,
en DDS-City, oftewel de ooit ideele Digitale Stad, die natuurlijk alleen maar
klauwen met geld kost met z'n 80.000 gratis postbussen. Verbazend is dat cijfer
overigens wel - afkomstig van E.Goeddel in, meen ik, het interview in
Smallzine, zie eerdere ntt-nl - want hoe verhoudt het zich t.o.v. de 145.000
accounts die op de DDS site vermeld staan?). Nu de lucratieve hostingpoot aan
Energis verkocht is, is het onwaarschijnlijk dat wat overblijft van de DDS de
kar kan trekken. Joost Flint zegt dan ook dat de management eind december "de
knoop zou doorhakken" en (waarschijnlijk) "de stekker eruit zou trekken".

Vooralsnog heb ik nog niets vernomen over het traditionele verjaarsfeestje van
de DDS in Felix Meritis op 15 januari (OK, vorig jaar was het in februari,
vanwege de 'privatisering'). Maar ik heb het vermoeden dat wij op die dag (al
dan niet) voor de begrafenis zullen worden uitgenodigd. Dat is tevens de dag
dat de Digitale Stad Leiden ophoudt te bestaan.

Sic Transiit Gloria Amstelodamiensis....
(of spreek ik hier voor mijn beurt?)