Jos Houweling on 5 Oct 2000 07:25:33 -0000

[Nettime-nl] Rudi Fuchs eruit of Ik

Nettimers!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bij deze Deel 1 van -RUDI FUCHS ERUIT OF IK-

De 12 -RUDI FUCHS ERUIT OF IK-
Pamfletten zijn tot Publiek Domein verklaard,
er zijn er 12 en er volgen misschien nog 988.

Plaats ze vrijelijk* op uw webpagina, haal de HTML of PDF versie op bij

http://www.album.nl/RUDIFUCHSERUITOFIK/
en
http://www.sandberg.nl/RUDIFUCHSERUITOFIK/

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
-RUDI FUCHS ERUIT OF IK-
is een serie die gaat bestaan uit 1000 delen, de serie stopt
voortijdig als rudi fuchs aftreedt als directeur van het stedelijk
museum amsterdam, mocht dat niet gebeuren dan bieden de schrijvers in
het nawoord 1001 hun excuus aan. rudi fuchs heeft dan gewonnen.

DEEL 1.
het stedelijk museum amsterdam was ooit een spiegel waarmee je naar
de toekomst kon kijken, maar de tijden veranderen, na sandberg en
beeren is nu rudi fuchs de baas. fuchs wil in de cultuurperiode
2001-2005 een achteruitkijk spiegel zijn en de toekomst de toekomst
laten. hoe is dat gekomen ? op een dag stond fuchs voor z'n
achteruitkijkspiegel en vroeg "spiegeltje, spiegeltje, wie is de
mooiste van het land ? de spiegel antwoordde "rudi fuchs". de
volgende dag opnieuw "wie is de mooiste ?" de spiegel antwoordde "
jan hoet, bart de baere, de appel, montevideo, V2. W139, park tv, het
SI, planet art....." de spiegel bleef maar namen noemen van mensen en
plaatsen waar de toekomst leeft. fuchs bedroefd "ik heb als een gek
rondgereisd, zag alles en niets en ik beloof en zweer dat ik de
sandberg-vleugel nooit zal afbreken....." "goed" zei de spiegel "je
blijft de mooiste maar je moet een koningin trouwen". en daarom wil
fuchs 120 miljoen om zijn museum koningin-rijp te maken. met het geld
wil fuchs 150 schilderijen achter glas plaatsen. wat zullen de
kunst-hoolicans op hun neus kijken als ze met een aardappelschilmesje
in de zaal staan ! het moeten glaswanden worden van de vloer tot het
plafond, anders gaan ze van onderlangs en door de kieren met hun
spuitbussen spuiten en het moet onbreekbaar glas zijn, anders slaan
ze er met een hamer op en dan beschadigen de glasscherven alsnog het
schilderij, die glaswanden zullen wel wat wegen, wellicht is extra
fundering nodig en het glas moet niet gaan spiegelen want dan zie je
jezelf in de schilderijen. als alles spic en span is kan in december
koningin Beatrix conservator worden, al haar keuzes vallen uiteraard
onder verantwoordelijkheid van van der ploeg. eind december moeten
fuchs en Beatrix verliefd op elkaar worden en gaan trouwen, namens
het nederlandse volk geef ik het paar een tekening van een
achteruitkijkspiegel. het museum kan daarna op slot tot de volgende
cultuurperiode of voor de zekerheid tot 2009.

* COPYRIGHT NOTICE: DEZE TEKSTEN ZIJN - ZONDER VERANDERING OF
COMMERCIEEL OOGMERK EN MET VERMELDING VAN COPYRIGHT JOSHOUW@DDS.NL -
VRIJ OVER TE NEMEN EN TE PLAATSEN OP UW WEBSITE