real on 8 Sep 2000 10:49:21 -0000

[Nettime-nl] Re: Nettime.nl en moderatie

ik vind het prettig om te weten wat en hoe. en
uitgaande van de boodschap die onder elke mail staat

>* Verspreid via nettime-nl. Commercieel gebruik niet
>* toegestaan zonder toestemming. <nettime-nl> is een
>* open en ongemodereerde mailinglist over net-kritiek.

vind ik dan toch vreemd als blijkt dat er toch gemodereerd blijkt
te worden.
als mijn reactie dan vervolgens wordt gebagataliseerd

> een gevaarlijke tendens zou ik zou zeggen
>
> TUTTUTTUT HOHOHO
> NIET METEEN VAN DIE GROTE WOORDEN GEBRUIKEN
> IN PRINCIPE WIL IK ME HELEMAAL NIET BEMOEIEN MET DE INHOUD VAN
> BERICHTEN, BEHALVE DOOR ER ALS IK DAT NODIG VIND ALS PRIVE-PERSOON OP
> TE REAGEREN
> DUS ALLEEN ZAKEN VAN ONBEKENDE HERKOMST WORDEN DOOR MIJ GEWEIGERD OM
> JULLIE NIET TE OVERSPOELEN MET ONNODIGE ROMMEL
>
> Menno Grootveld
> lijstbeheerder Nettim.nl

als zijnde eigenlijk niet relevant, klopt er volgens mij iets niet.
want het is een ongemodereerde list of een gemodereerde. ik weet niet
wanneer het modereren van nettime-nl is begonnen, of dat het altijd al
een gemodereerde lijst is geweest, vind toch dat je als subscriber mag
weten of een lijst gemodereerd wordt.

het argument dat er gemodereerd moet worden omdat we anders overspoeld
worden met onnodige rommel (wat is dat overigens onnodige rommel?) is
bekend, maar als je je op een ongemodereerde lijst abonneneert weet je
dat lijkt mij.

peter
real@.....