kees/ventana on Thu, 16 Mar 2000 16:52:54 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] Attac: actie-oproep World Online

ArchiNed Office <office@archined.nl> writes:

> Nina Brink lacht zich rot: hoe meer heisa, hoe beter.

etc. etc.

Prima dat ene Piet Vollaard weet dat het allemaal niets helpt, en dat
zo welluidend weet te beschimpen. Toch zou je wensen dat mensen eerst
even de boel (bijvoorbeeld website van attac internationaal) zouden
bestuderen voor ze van wal steken.

10 tegen een dat hij in dat geval opmerkingen als

> (...)  Ofwel hij klapt (voorlopig)
> niet. In dat gevela is het opnieuw een aanwijzing dat er op economisch
> gebied werkelijk iets aan de hand is.
> Een serieuze studie van deze 'nieuwe' economie en de gevolgen daarvan
> voor de vrijheid en democratie is dan absoluut noodzakelijk.

Achterwege kan laten. Ook zou hij dan hopelijk de discretie op kunnen
brengen om geschamper als:

> Maar kom dan niet met met voorstellen die ik met mijn middelbare school
> boekhoudkennis al onderuit haal.

In te slikken. Tenzij Paul de honderden economen (vooral in Frankrijk, maar ook
een stuk of 15 andere landen) die zich achter Attac scharen en hun best doen
het pakket eisen en actiepunten van instrumenten te voorzien, een lesje
uit zijn middelbare schoolboek wil geven....

(...)

> Dom plan

(...)

> een zo mogelijk nog dommer plan is.

(...)

> Ik zie niet in hoe een heksenjacht op financiers voor een beter
> werkklimmat, eerlijker verhoudingen en een transparantere maatschappij
> kan leiden.
> Eeen goede weetgeving, een transparanter besluitvormingsproces en een
> goede controle lijk me beter dan het afkondigen vaan aansprakelijkheden,
> verboden, belsatingen, protecties, etc

Het lijkt me duidelijk:

> Piet Vollaard

For President!

Keest

(Een tip voor wie verder dan z'n neus wil kijken wbt kritiek op huidige
economische systeem en alternatieven daarvoor:
website van xminy, afdeling "campagnes en debatten": www.xminy.nl